Svar till Diana

Postat av: Diana
gör det jätteont att pierca sig i septum? och hur länge gör det ont/ tid för att läka?

Svaret: Nej för mig gjorde det inte så jätteont, det kändes ju. Och det var lite obehagligt när smycket skulle in. Det blödde litegrann. Hur länge det gör ont är väl olika från person till person men för mig gjorde det lite ont då och då i en veckas tid mest om jag råkade tex stöta till den osv.  Det tar ca 1-2 månader att läka och man tvättar två gånger per dag med antiseptic soloution eller koksaltlösning.
Det var en spännande upplevelse att göra den och jag har inte lessnat på den. Och om man lessnar ibland så är det ju skitbra att man kan köpa en "retainer" vilket är ett smycke som inte syns. stoppar man i den förhindrar man att hålet växer igen men det syns alltså inte att man har den. Det kan man läsa mer om om man är intresserad.


Kommentarer
Postat av: Vic

Sv: Ahhh tack! Jag vet, den där klockan är typ det bästa med mitt rum.

2010-09-21 @ 18:45:39
URL: http://etoiles.blogg.se/
Postat av: Diana

Wow! Tack så mycket! Du är jättevacker! Jag har funderat på att pierca mig där men vet inte riktigt om det skulle passa mig! Men jag ska absolut läsa på mig mer!

2010-09-21 @ 20:23:57
Postat av: Klara

Tack så mycket!

Gör det, septum är ballt!

2010-09-21 @ 21:10:36
URL: http://slowtard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0