En hedrande.


Fredrik- har en frånvarande blick. Men han får ju ändå till en skolfoto-känsla över sin P12-ning. vad han gör med andra handen känns ju också lite P12.. testaaar gräänseer med bruudarna. Orutinerat, Precis som en P12a!
De två grabbarna uppe i mitten brevid Fredrik- Jag tycker att dem sköter det riktigt snyggt med stil och klass. Lite stureplans-P12or.
Jag och Linda- står för Bitchigheten. Det syns på hur vi putar med läpparna and how we are working our eyebrows!
Kim- känns självsäker, det syns på hennes Leende och att hon framhäver P12s-posen genom att trycka ihop kinderna lite extra mellan fingrarna!
Marianne- Hon använder hela kroppen i sitt poserande. P12-säker på den här bilden. Från topp till tå!
Maja- ser ut som den man inte ska mucka med, den som inte är rädd för att använda knogarna. DEN farligaste P12an.

Sedan finns det två personer till på den här bilden som aa... jag vet inte.. det är inte Okej iallafall.. De väljer att skita i P12an och köra något töntigt tecken...

Kommentarer
Postat av: Anonym

2st hädare på denna bild, skönt att se att gruppen tar avstånd från dessa. Lutar sig bort från storHÄDARN!

2011-02-01 @ 09:57:22
Postat av: maja

haha mycket fin analys av bilden klara!

2011-02-01 @ 22:36:45
URL: http://ajabajamaja.blogg.se/
Postat av: maja.

häftig header :)

2011-02-02 @ 18:55:53
URL: http://maajis.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Skarpt inlägg med mycket väl analyserade minspel!

Jag vill passa på att ge min egna utredning av bilden, i min sysslolöshet.



KIM JAKBOSSON 2plus

-Hennes obeskrivligt nöjda och självbelåtna uttryck gör så att man framförallt blir osäker och betänksam som åskådare. Är det verkligen på skämt? Eller rör det sig om en gravare form av en poserande seriositet?

Att man i huvudtaget ifrågasätter hennes försjunkna ögonlock och misstänksamt nöjda uppsyn gör ju så att man kan komma till slutsatsen att hon tog sin pose på för lite stort allvar. Hon blev ett med p12. Man ska göra narr av posen, inte leva sig in i den.



KLARA HOLM 3plus

Det är tydligt att hon innan bilden hade siktat in sig på ett föremål i bakgrundens högerkant, i syfte att kanske framhäva sin mest tilltalande sida. Kanske fokuserade hon på en lampa, kanske en ölflaska. Det man ganska omgående noterar är att det är ett helt medvetet drag från hennes sida.

Att resultatet blev rätt stiligt är ju helt i linje med hennes rutinmässiga metod att fixera blicken på någonting okänt i fjärran.

Men rent p12-mässigt så är det här alldeles för pretentiöst. Hon siktar för högt.



ANDREAS JOHANSSON minus

-Så jävla kass.



LINDA ELBAHRI 3plus

-Har valt samma spår som Klara. Väljer att förföra kameran istället för att visa den obligatoriska distansen till denna p12-pose. Prutandet med läpparna. Det seriösa blickfånget.

Allt det här samspelar för att det inte riktigt når ända fram. Men minen är såklart till hennes fördel i andra sammanhang!



MAJA CARLSSON 4plus

-Här börjar det ju dock likna något. Med en svagt öppnad mun och lite obrydda ögon så siktar hon sig i kameran på ett nonchalant vis. Det här är alltså mer i linje till vad en riktigt p12 skulle göra. Hela "jag bryr mig inte egentligen"-konceptet bygger på att man skickligt måste utmåla bilden av sig själv som en okontrollerad frasse-hängande gangster, som har för vana att spotta i gruset och röka besinningslöst.

Skarp P12.



MARIANNE AHNLUND 4plus

-Hon ser helt vansinnig ut.

Med pupiller som farit iväg till okänd ort, och med en mer tillbakalutad hållning, så bidrar hon med en stor aura av P12ighet. Hon har inte likt Klara siktat in sig på ett föremål i bakgrunden för att snygga till sig. Nej, det ser snarare ut som att hon försöker titta upp i hennes egen hjärna. Som för att verkligen kontrollera att den är intakt.

Naivt och dumt.

Men det är ju så p12.



FREDRIK BOSTRÖM 2plus

-Jag visar en tydlig självdistans. Man kan nästan se att jag faktiskt försöker hålla mig för skratt.

"Hå-Hå", tänkte jag. "Vad fånigt det här! Jag gör det iallafall, tänk om jag blir snygg på riktigt och kan komma iväg med att posa för att alla kommer ju tro att jag är oseriös!".

Det gick inte bra, det här. Jag försöker inte ens. Jag blev varken åtråvärd eller p12. Jag ser onaturlig ut i sammanhanget. Svagt.



FILIP LARSSON 1plus

-Riktigt dåligt. Han är ju så förbannat glad. P12or ler egentligen aldrig på foton.

Aldrig.



NICKLAS SMEEDH och DEN ANDRA KILLEN minus

-Under all kritik!

2011-02-02 @ 22:40:25
URL: http://fbostrom.blogg.se/
Postat av: frida

jaa. hon är visserligen den enda bebisen jag känner. men rackarns vad fin hon är!!

2011-02-03 @ 20:49:46
URL: http://rrenis.blogg.se/
Postat av: marja

jaa det hade ju vart mysi, pallar ej dra nånstansch nu dock... men kanske ses imorn om du e friskulinus

2011-02-04 @ 22:11:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0