in my head i paint a picture



Det har fan varit en dyster helg. Jag har verkligen mått illa av det som hänt på  Utøya och i Oslo som alla andra.
Det är ogreppbart och helt sinnessjukt, jag har suttit knäpp tyst i timmar framför tvn och NRK. Sett samma inslag flera gånger med halvt öppen mun och sänkta ögonbryn.
Jag har varit arg, så himla arg. Vidriga högerextremist och hur kan EN person utföra en sån här grej. det borde inte få finnas. Lider med alla anhöriga, alla vänner och alla AUF-are som var på lägret på Utøya.

Amy Winehouse har dött och det är jag också ledsen över. Lady Gaga skrev på fan-sidan på facebook: "Amy changed pop music forever, I remember knowing there was hope, and feeling not alone because of her. She lived jazz, she lived the blues."
Ja, och hon var dessutom en bra och grymt skicklig sångerska. Vilken kontroll hon har i rösten. Får lyssna på det som redan finns trots att jag hade hoppats på mer ifrån henne.

Aja, nu ska jag live on för vad annars ens. Ska sova, kommer drömma en obehaglig dröm men imorgon ska jag vakna och äta en god frukost.

Kommentarer
Postat av: MammaMedia

KOm ihåg, trots allt jävligt som händer, vakna med kraft och styrka, säg: God morgon sötnos, till dig själv. Det gör vi som en hyllning till alla dem som dött en för tidig död. Vi lever livet åt dem. Kram sötnos!

2011-07-31 @ 00:48:36
URL: http://mammamedia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0