Day 04 - What you ate today



Idag vaknade jag och Nellie i min källare, sedan klev vi upp och åt müsli och jag åt en macka med gravad lax för jag kände för en festlig start på dagen!
Sedan spelade jag fotboll och efter det gick jag och Farah hem till mig och lagade lunch. Fräste vitlök och soltorkade tomater i olja, la i rödlök, aubergine och scuash. Stekte på låg värme tills det var perfekt till bulgurn vi hade kokat + sallad. Det är min nya favoriträtt som är fett enkel att göra och så jäävla god.

Till middag åt jag, mamma, pappa, mormor och min morbror grillat hos oss. Dom åt typ gris men jag åt en majskolv och till det hade vi ugnsgrönsaker, hummus, sallad, bulgur å sås. Typ aioli med limesmak, det passade bra till majsen!
Sedan fick jag en macka hos Gustav för att jag blev hungrig när vi såg film.

Jag har ingen bild på något av det här men jag kan lägga ut en bild från Grekland för två år sedan när min pappa och Maja och gör fula miner och tramsar för att dom är trötta på att vänta på mat på en restaurang. I bordet brevid vårat satt tre amerikanare, jag blev fascinerad av att höra någon irl som pratar amerikanska, jag vet inte vad det är, men jag blir det varje gång jag hör en person prata amerikanska på riktigt. Hur som helst, här e bilden.


Kommentarer
Postat av: maja

hahahah kan duu lägga ut ett helt inlägg med bilder från grekland, känns som det är mycket jag ej sätt!

2011-06-03 @ 12:03:17
URL: http://ajabajamaja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0