Gustav


Sista dagen på peace and love då jag pratade med några som bor i Borlänge, precis brevid campingen. Dom stog och sopade undan skräp från gatan och ifrån deras gårdar. Jag frågade om dom inte hatade att det är så mycket nerskräpning och vandalisering. Han svarade
"Nej, tvärt om! Vi tycker att det är jättetrevligt att det kommer folk och vi får hjälpa till!"
Jag fortsatte och frågade typ "Men äre inte många som kommer och knackar på eller kommer hem till er och förstör saker? Och typ Kissar på eran gård?"
"Jovisst är det folk som kommer och knackar på, vill låna toaletten, duschen eller ladda mobiltelefoner. Och då har det väl hänt att dom tar saker ifrån badrummet som tvål eller handukar. Men de allra flesta är jättetrevliga och tacksamma. Fast tillslut blir det ganska skitigt så nu, de senaste dagarna, har jag sagt åt dom att kissa vid buskarna istället."
Jag blev fett inspirerad av den där killen och en annan hade kommit och hälsat på sin släkt bara för att hjälpa till och städa. Vi pratade ett tag till och fler grannar kom ut på sina gårdar för att plocka skräp, sedan sa jag:
"Fan vad bra ni är!" och gick tillbaka och satte mig.


Kommentarer
Postat av: kim

hahaa fan vad skön inställning han hade!! Om jag åker till peace igen vill jag knacka på den där killen och låna hans toa + dusch. Hur gammal va han?

2011-07-16 @ 16:43:09
Postat av: Annika

Sjuuukt snygg bild Klary!!!!!

2011-07-16 @ 17:40:14
URL: http://chocolatejesus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0