Dag 1 – En bild på mig + 10 fakta om mig

1. Jag heter Klara
2. Jag har många födelsemärken över hela kroppen
3. Jag har två äldre syskon och två föräldrar
4. Jag har bott i Umeå i hela mitt nittonåriga liv
5. Min familj har två katter, en som är 16,5 år och en som är 1 år
6. Jag sjunger på alla ställen utom i duschen
7. Jag har en pojkvän som heter Johan
8. När jag inte är bekväm med människor så skämtar jag mycket och gör roliga saker för då skrattar dom och då känns det lite bättre. Särskilt i skolan.
9. Jag har aldrig i mitt liv varit i ett riktigt bråk eller slagsmål
10. Jag är väldigt väldigt svartsjuk, har iallafall varit det den senaste tiden. Någon som vet hur man kan få bort den känslan? Jag vet inte hur man hanterar den känslan.

Kommentarer
Postat av: julia

Hej! Vi känner ju inte varandra men jag läser här jämt och angående svartsjuka lärde jag mig några grejer i somras: ta reda på om den är befogad eller inte. Är det en särskild person du blir svartsjuk av, pga ett visst beteende hos denne eller killen du är med tex? Då måste man prata om det och reda ut om du är dum eller liksom har rätt till dina känslor. Kanske dom har varit dumma. Men annars: varje gång man agerar på sin svartsjuka blir dom känslorna större och värre. Så låt blir det om du kan. Gillar din blogg förresten!

2011-11-14 @ 10:12:27
URL: http://ssuit.wordpress.com
Postat av: Anonym

Jag var svartsjuk förut och finns det något jag ångrar i mitt liv är det just det. Jag kunde känna mig manipulativ och galen när jag gick omkring och hetsade upp mig över hur svartsjuk jag var. Steg ett var att jag insåg att jag var bra. Det fanns ingen anledning till att någon skulle såra mig så jag skulle inte lägga mer energi på det. Men sen så började jag känna att allt sög igen, och då gjorde jag något så klokt som att jag slutade med det preventinmedlet jag använde. Och då slutade jag i varje fall bli tokig!!! Konstigt tips.

2011-11-14 @ 21:43:55
Postat av: kim

ojojoj tuffsan är en riktig katt-tant, pigg för sin ålder må jag säga. När vår förra katt var 16-17 blev han senildement stackarn och "bajsade på sig" alltså lade en klick på golvet under sig utan att märka det osv



Har också problem med svartsjuka, man får lov att sansa sig, ransaka sig själv och tänka över vad det verkligen är man reagerar på, om det är realistiskt att reagera som man gör samt om det verkligen är befogat. fast det är svårt, jätte svårt. Är impulsiv och säger och gör lätt jätte taskiga saker när jag blir sådär blixt-svartsjuk.

2011-11-15 @ 15:42:35
URL: http://ropaintehej.blogg.se/
Postat av: nellie

gör dag 2!!!!!!!!! toka

2011-11-17 @ 11:10:36
Postat av: Linda

Ingen berud toppar dig så känn dig inte underskattat baby.

Men Klara! Visst är min kladdkaksform kvar hos dig eller? :):)

2011-11-18 @ 09:58:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0